Zebegény
Zebegény szép fekvése következtében a század eleje óta kedvelt nyaralóhely. Számos művész él és alkot itt. A település legjellegzetesebb épülete a szecessziós római katolikus templom. A Kálvária-kápolnához vezető utat kilenc, fémlemezre festett stációkép kíséri. A közeli temetőben nyugszik Szőnyi István festőművész, akinek egykori lakóháza ma Emlékmúzeum. A Duna-parton csodás felújított szabadstrandon élvezheted a nyári pihenést.
Szőnyi István Emlékmúzeum
SZŐNYI ISTVÁN (1894-1960) a XX. századi magyar festészet kiemelkedő alakja, 1924-től haláláig élt és alkotott Zebegényben. Művészete itt teljesedett ki, festészetét a varázsos szépségű táj, a faluban élő emberek ihlették. Műveiben költészetté emelte a hétköznapokat. Egykori lakóháza és műterme 1967-től emlékmúzeum. Az állandó kiállításon a mester minden alkotói korszakából látható egy-egy jelentős festmény, olyan remekművek, mint a Kerti pad, a Vízparton, a Reggel, az Este Zebegényben, vagy A falu ősszel. Időszaki tárlatokon tekinthetők meg több ezer darabból álló grafikai életművének legszebb darabjai. Tanítványainak, pályatársainak munkáit kiállítás-sorozatok keretében ismerhetik meg a látogatók.

Hajózástörténeti Múzeum
A múzeum alapítója Farkas Vince hajóskapitány, aki több évtizedes gyűjtőmunkával és saját készítésű tárgyaival hozta létre az 1984. július 12-én Zebegényben (saját házában) megnyílt kiállítást.
Farkas Vince rajongásig szerette a hajózást és minden útjáról igyekezett olyan emléktárgyakkal, kuriózumokkal visszatérni, amelyeket a bejárt helyszíneken, állomásokon (akár más kontinenseken) be tudott szerezni.
A sok egyedi, Magyarországon nem, vagy csak nehezen megszerezhető tárgy mellé igyekezett továbbiakat fabrikálni. Remek kézügyessége révén hajómodellekkel és egyebekkel is bővült a múzeum tárháza.
Kós Károly-kilátó
A Kálvária-domb tetején álló, fából készült kilátót szívesen keresik fel a kirándulók, kicsik és nagyok egyaránt. A falu központjából könnyen megközelíthető, és pazar kilátást nyújt a Dunakanyarra. Különlegessége, hogy szemből egy római őrtoronyra emlékeztet. Nem véletlenül, hiszen erre vezetett a Duna mentén 500 km hosszan húzódó római limes útvonala. A kilátó alsó része székelykaput formáz, oldalról nézve pedig egy templomra hasonlít az építmény.

Országzászló és Trianon-emlékmű
2015 elején épült meg az új kilátó a Kálvária-dombon, és ezzel egyidejűleg felújításra került a régi Trianon-emlékmű is.

Sziklakápolna
A Kálvária-domb alján a szerpentin mentén található a Sziklakápolna, melyben a legenda szerint egykor egy remete élt. Az ő munkája a barlang jobb oldalán látható gyönyörű kő dombormű, amely Szűz Mária megkoronázását és a Szentháromságot ábrázolja. A remete halála után kibővítették a barlangot, és templommá alakították át. Az 1770-es évek végén már álló templom szentélyeként használták a barlangot. Az Öregtemplom lebontása után évtizedekkel később, 1938-ban Jékey László és Bartóky Magda építtette a jelenleg is látható díszes, címeres homlokzatot a kovácsoltvas kapuval Hendrich Antal tervei alapján. A kápolna mellett a helybe mélyedve található a remete sírja. Augusztus 5-én, búcsú napján tartanak itt litániát. Adventkor pedig életnagyságú betlehemet csodálhatnak meg a kápolnában az érdeklődők.
Napraforgó házak
A falu egykori főútján a Dunára néző Napraforgó-házak tűnnek fel, melyekben gr. Károlyi Lászlóné sz.gr. Apponyi Franciska gyermekparadicsoma működött. A grófnő nevéhez fűződnek az 1936-ban kialakított, kékre festett Duna-parti „Virágnyaralók” melyeket magyar népművészeti stílusban rendezett be. Gondozott kert és szépen kiépített strand várta a nyaralókat. Az ő kezdeményezésére alakult meg a Virág Egylet Zebegény (VEZ), és nevelte a gyermekeket a természet szeretetére, akik virágok, fák, cserjék és madarak neveit viselték. A házak ma utcakép és helyi védelem alatt állnak. Jellemzőjük az encián kék szín, melyet idővel néhány házon már átfestettek.


Viadukt
Klasszicista stílusú, hétnyílású, 75 méter hosszú boltozott vasúti híd. Főbb jellemzői a félköríves téglaboltozatok, illetve a pilléreken, hídfőkön nyugvó kőelemek. Eredetileg csak 1 vágány működött, melyet a millennium előtt a hegy felé szélesítettek ki.